PROMOCJE
Przyjrzyj się perełkom cenowym :)
Mały odkrywca - zestaw z torbą SES Creative
Mały odkrywca - zestaw z torbą SES Creative
85,00 zł 76,00 zł
szt.
Nauka sznurowania, zawiąż but, Plan Toys®
Nauka sznurowania, zawiąż but, Plan Toys®
59,00 zł 30,00 zł
szt.
Tęcza DIY Koko Cardboards
Tęcza DIY Koko Cardboards
79,00 zł 60,00 zł
Strój wróżki dla dzieci Koko Cardboards
Strój wróżki dla dzieci Koko Cardboards
89,00 zł 79,00 zł
szt.
Kreatywne piłeczki sensoryczne Thera Bolly
Kreatywne piłeczki sensoryczne Thera Bolly
220,00 zł 200,00 zł
szt.
Kolorowe przyssawki do kąpieli - zabawka do kąpieli
Kolorowe przyssawki do kąpieli - zabawka do kąpieli
72,00 zł 50,00 zł
szt.
Drewniana linijka, Żyrafa, Rex London
Drewniana linijka, Żyrafa, Rex London
19,00 zł 15,00 zł
szt.
Drewniana linijka, Tygrys, Rex London
Drewniana linijka, Tygrys, Rex London
19,00 zł 15,00 zł
szt.
Zwierzątko niespodzianka
Zwierzątko niespodzianka
130,00 zł 107,00 zł
Skakanka Goki
Skakanka Goki
23,00 zł 20,00 zł
szt.
Rozwój dwulatka - jak poskromić dziecko 0

Rozwój dwulatka - Jak poskromić dziecko?

Rozwój dwulatka

 

Masz w domu malucha, który się nie słucha? Jakich metod użyć, by zaczęło robić, to co chcesz lub nie robiło tego czego nie chcesz. Poniżej przedstawiam proste metody, które już dziś możesz przetestować na swoim dziecku.

 

SŁOWO NIE

Jest naturalną rzeczą, że dziecko uczy się reguł obowiązujących w otaczającym je środowisku. Jedną z ciekawszych słów do nauki jest słowo NIE. Czy masz pewność, że dziecko wie co ono oznacza?

Pozwól, że przedstawię pewną historię. Pewna 2–letnia Asia wspięła się na swoje malutkie zielone krzesełko i chciała z półki dosięgnąć szklaną ramkę ze zdjęciem. Zauważywszy to mama powiedziała jej „Nie dotykaj”. Asia popatrzyła na mamę i lekko obniżyła rękę. Jednak za chwilę znów ją wyciągnęła ją w kierunku ramki. Tym razem mama już bardziej podniesionym głosem powiedziała „Nie, Asiu zostaw to”. Lecz i tym razem mała Asia podniosła rękę w kierunku upragnionego przedmiotu. Sytuacja ta powtórzyła się kilkakrotnie bez żadnego rozwiązania. Mama pomyślała przez chwilkę i doszła do wniosku, że jej córka po prostu nie wie, co znaczy słowo „NIE”. Podeszła więc do Asi, powiedziała łagodnie „Nie” i przeniosła Asię w inne miejsce, gdzie były jej ulubione zabawki.

W pierwszym przypadku Asia otrzymuje komunikat, który oznacza że mama czeka, patrzy i oczekuje, że w końcu Asia podniesie tę ramkę oraz że zaczyna być zła. W drugim przypadku komunikat jest przejrzysty: „Nie” oznacza po prostu „Przestań to robić i zajmij się czymś innym”.

Dzieci do 6 roku życia potrzebują takiej jasnej demonstracji ze słowami. Dziecko robiąc coś, co nie jest po naszej myśli nie próbuje być niegrzeczne, ale jako normalny i inteligentny człowiek próbuje dowiedzieć się jak powinno się zachowywać. Ono po prostu testuje.

 

WYBÓR

Innym sposobem na pokazanie dziecku, jak powinno się zachować przy jednoczesnym okazaniem mu szacunku jest dawanie mu wyborów.

Pewna mama próbowała na siłę założyć synkowi buciki. Dziecko z uporem odmawiało i coraz bardziej popadało we frustrację, tak jak i mama. Przyglądając się tej scenie pewna 8-letnia dziewczynka powiedziała: „Zobacz jaka niemądra matka. Wszystko robi źle. Powinna raczej powiedzieć dziecku: założysz buty sam czy mam Ci pomóc?”. Ta 8-latka ma rację. Gdy dziecko jest do czegoś przymuszane, czy ktoś mu coś każe zrobić wówczas czuje się zawstydzone i będzie zachowywało się wbrew temu co chcemy, by zachować twarz.

Dawanie wyboru oznacza, że dziecko czuje, że szanujemy jego opinię nawet w codziennych czynnościach: czy chciałabyś ubrać różową bluzkę czy zieloną?; czy wolisz teraz iść spać czy chcesz najpierw posłuchać bajki?

 

PRZEDSTAWIANIE KORZYŚCI

Jeszcze innym sposobem na przekonanie dziecka do zrobienia czegoś jest przedstawienie mu jakiejś korzyści. Ale takiej korzyści, która dla niego byłaby interesująca. Nie mówię tu o przekupywaniu dziecka cukierkami, czy bajkami, bo to nie o to chodzi.

2-letnia Asia nie chciała ubrać się, by wyjść do żłobka. Mama próbowała różnych metod by przekonać córkę do ubrania się lecz nic nie pomagało: mówiła, że jest późno, że nie zdąży do pracy, itd. Ale to nie działało, bo córka nie widziała w tym nic, co byłoby korzystne dla niej. W końcu mama zapytała córki, czy chciałaby zobaczyć się dziś z ciocią Justyną – jedną z pań w żłobku. Asia odpowiedziała, że tak. Mama spokojnie powiedziała Asi, że aby zobaczyć się z tą ciocią trzeba się ubrać i wyjść. Wówczas problem został rozwiązany. Asia ubrała się i wyszła z mamą do żłobka.

Korzyści dla dziecka mogą być przeróżne, dlatego warto próbować – może być przy tym niezła zabawa i satysfakcja jak już odnajdziemy, co jest tą prawdziwą korzyścią dla dziecka. Często dziecko może nas zaskoczyć.

 

Pamiętaj, by mądrze wychowywać swoje dzieci. Z pewnością zaprocentuje to w przyszłości.

 

Pozostańmy w kontakcie: https://www.facebook.com/zabawkizpasja/

Dziękuję Ci, za czas poświęcony na przeczytanie artykułu - Rozwój dwulatka - jak poskromić dziecko. Mam nadzieję, że jego treść była wartościowa dla Ciebie. Jeśli tak - UDOSTĘPNIJ proszę ten wpis na facebooku. Chciałabym, aby jak najwięcej wartościowej treści trafiło do jak największej liczby osób.

Zapraszam do sklepu, gdzie znajdziesz szeroki wachlarz zabawek kreatywnych, edukacyjnych, drewnianych wspomagających rozwój umysłowy i fizyczny: www.zabawkizpasja.pl

 

Źródło:

1. Radosne dziecko - Niezbędnik Monstessori od Narodzienia do Lat Trzech, 2008, Susan Mayclin Stephenson

2. Własne doświadczenia

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl